Kringen

Onze gemeente heeft een groot aantal kringen. In kleinere groepen komen gemeenteleden periodiek bij elkaar om te spreken over het geloof en het leven en om samen te bidden.

• Jongerengroep 18+
  • Ruimte/zoekers (voor twintigers)
  • Jongerenkring Johannes-evangelie
  • Dertigersdiner
  • Jonge vrouwenkring
  • Vrouwen koffieochtend
  • Wandelgroep
  • Boekkring
  • Opvoedkring
  • Ontbijtgroep op dinsdag
  • Ontbijtgroep op zaterdag
  • Gebedskringen ochtend & avond
  • Aan tafel gesprekskring
  • Bijbelstudie Jeremia

Contactpersoon: Conny van der Kooij, ouderlingvt@hervormdalmkerk.nl

Jeugdclub 'De Bron'

Voor kinderen van groep 3 t/m 8 van het basisonderwijs is er elke twee weken op een doordeweekse dag jeugdclub. De club vindt plaats in de jeugdkelder in de Almhof. Het is heel laagdrempelig, zodat ook kinderen die niet gewend zijn om naar de kerk te gaan, zich er thuis voelen. Een clubuur begint met het luisteren naar een Bijbelverhaal, bidden en zingen. Daarna is er tijd voor een leuk knutselwerkje of het maken van iets lekkers of het spelen van een spannend spel. Het clubseizoen loopt van september tot Pasen.
Voor meer informatie: jeugdouderling@hervormdalmkerk.nl

Jongerengroepen 'D'n Opstap', 'Nienix' & 'Re-action'

Voor jongeren zijn er 'D'n Opstap', 'Nienix' en 'Re-action'. Bij de avonden van deze groepen gaat het om gezelligheid, elkaar ontmoeten en goede gesprekken.

• 'D'n Opstap' is voor jongeren in de eerste en tweede klas van de middelbare school en vindt om de week op vrijdagavond plaats. Deze groep wordt in samenwerking met de Gereformeerde Kerk in Almkerk georganiseerd. Voor meer informatie: opstap.almkerk@gmail.com
  • 'Nienix' is voor jongeren in de derde en vierde klas van de middelbare school en vindt om de week op vrijdagavond plaats. Deze groep wordt ook in samenwerking met de Gereformeerde Kerk in Almkerk georganiseerd. Voor meer informatie: nienixalmkerk@gmail.com
  • 'Re-action' is voor jongeren van 16-20 jaar. De groep komt één keer per maand op zondagavond bij elkaar. Voor meer informatie: re-action@hervormdalmkerk.nl

Werkgroep Hervormd Almkerk

Leden van de werkgroep doen veel ‘bezoekwerk’ in de gemeente. Oudere en alleenstaande gemeenteleden worden desgewenst periodiek bezocht. Andere gemeenteleden worden bezocht in bijzondere situaties: het verwelkomen van nieuwe leden, bij een geboorte, een huwelijksjubileum of bij thuiskomst uit het ziekenhuis. Verder organiseert de Werkgroep o.a. drie keer per jaar een gezellige bijeenkomst voor de 70-plussers; soms in samenwerking met de Gereformeerde Kerk in Almkerk.
Vind je het leuk om bij andere gemeenteleden op bezoek te gaan en/of houd je van organiseren? Je bent van harte welkom om mee te doen in de werkgroep!
Contactpersoon: Jenneke van Breugel, werkgroep@hervormdalmkerk.nl